829 ord

Slank - spinkig. Fet - kurvig. Ekonomisk - snål.

Värdeladdade ord säger min lärare att man ska undvika i uppsatsen. Inledningen ska vara någonting som fångar läsarens intresse och kan också innehålla anledningar varför man skriver uppsatsen. Den stora tjocka texten i mitten är upphandlingen, där man berättar vad man har kommit fram till. Faktadelen alltså. I sammanfattningen sammanfattar man vad man har skrivit och vad man själv tycker om problemet man har skrivit om.

Jag skriver om regnskogar och skövling av dem. Jag har inte skrivit av någonting av mina änsålänge 829 ord. Halvvägs in i mitt arbete har jag inte heller citerat någonting. Fotnoter ska vi använda oss av, och jag förstår inte riktigt hur man ska använda dem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0