Slut på ursäkter - Olof Röhlander

"Hej på Dig!

Varje söndag kväll sitter jag här och skriver Veckans Peptalk till dig. Ofta kommer ämnena till mig när jag ser, hör eller läser något under veckan. 

Den här veckan kom jag och tänka på det här med ursäkter, och hur lätt det är att komma med ursäkter för allting och så händer liksom inget. 

Visst är det lätt att fastna i ursäkter? 

"Jag är för ung, jag är för gammal, jag bor i fel stad, jag är för ful, för snygg, för smal, för tjock, för smart, för dum, jag känner ingen, känner för många, jag har för mycket pengar, inga pengar, jag har ingen tid eller för mycket tid. Jag har ingen talang, jag är för dålig, jag kan inte, jag vet inte hur man gör. Det är fel timing, jag är inte förberedd, jag är för feg, jag orkar inte, det är för sent." 

Ursäkterna finns där hela tiden och de hindrar oss. De stoppar oss från att göra det vi skulle kunna göra. De blockerar våra resurser. 

Men nu bestämmer vi oss för att idag så finns det inga ursäkter, okej? 

Vad du än har framför dig, vilka mål du än har, vilka utmaningar som än må finnas: Just do it! Bara gör det! Inga ursäkter duger längre, du har helt enkelt slut på dem. Jag vill inte höra dem, och ingen annan heller. Du har allt du behöver inom dig, det räcker. 

Om inte nu - när? 
Om inte du - vem? 

Låt andra skjuta upp jobbiga saker - men inte du. 
Låt andra fastna i gnällträsket - men inte du. 
Låt andra stoppas av dåliga ursäkter - men inte du. 

Det här är DIN dag - ta den!"
Olof Röhlander är en licencerad mentaltränare och skickar ut peppmail varje söndag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0