10 saker att göra ensam hemma

Jag hatar att vara ensam hemma på kvällarna. Det är då det alltid är någon hemma, lagar mat, knappar på ett tangentbord, pratar i telefon, tvättar, diskar, you name it. Mon papa ringde förut och sa att jag ska ringa när jag blir ashungrig och då skulle han komma hem och hjälpa mig med maten.  Kommer garanterat sluta med att jag inte blir hungrig och han får dåligt samvete. Bet on it.

Men nu när jag inte har någonting för mig satte jag ihop en liten lista på

1. Dundra på med musik & sjunga med så falskt det bara går
2. Dansa runt i salsaskor
3. Duka upp en massa gottigheter på vardagsrummsbordet
4. Breda ut sig i soffan och se filmer ingen vill se med en
5. Baka muffins: grädda hälften av smeten och äta upp resten
6. Gå omkring i underkläder utan att skämmas (eller kanske helt utan underkläder..?)
7. Laga mat i högsta platåklackarna
8. Dagdrömma
9. Skriva sexnoveller
10. Spela något helidiotiskt spel

....själv sitter jag och smuttar te framför Lejonkungen .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0