Heroes' to be found!

Min hjälte är nog min moster. Alltså, med hjälte menar jag någon som jag vill vara som. Jag vill vara som min moster, hon är min förebild till hundra procent. Hon finns alltid där för mig, hon lyssnar när jag har något att säga, kommer med goda råd och får inte råryck om jag har gjort något som jag inte skulle. Visserligen gör inte min pappa det heller, men ändå.
Min moster, Helen, gör till exempel helt underbar mat. Hon har klarat sig igenom livet (so far) och hon är en så amazing människa. Hon har klarat av det som jag aldrig kan tänka mig klara av, föda och uppfostra två barn, hålla ordning på ett helt hushåll etc . Men det viktigaste av allt är att hon är en bra vän.

(hihi lite random bild från senaste julbordet någon gång sent på kvällen.. ?)



Min andra förebild är min mormor, för hon är också en helt amazing person. Hon har hankat sig fram genom livet (eller hur man nu ska uttrycka att hon har levt livet) och bor fortfarande med morfar, har tre barn, fyra barnbarn och hon tycker ändå om mig när hon egentligen borde vara jätte less på alla barn!? Och hon är en bra vän, hon lyssnar också och hon ställer upp så ofta hon kan.

(hihi. bild från stockholmsresan för 1 år sedan, helt oredigerad. helt oväntat stack min mamma eller syster upp kameran från sätet framför och knäppte av . vi blev snygga som få!)



V E M  Ä R  D I N  H J Ä L T E / F Ö R E B I L D ?


Kommentarer
xXDownOnYou

min pappa, min morbror, mormor och sedan lite folk i den kända världen (:

2010-05-23 @ 12:31:41
URL: http://unleashedpuppies.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0