Please do press RESTART

När jag är ute och springer försvinner allt, kanske därför jag har blivit beroende av att ta en daglig springtur utomhus. Som när jag har för mycket tankar i huvudet, de försvinner varje gång jag snörar på mig skorna, vrider upp musiken i lurarna och springer gatan fram. Allt annat slutar ha någon mening - det enda som finns är musiken i öronen, dunket mot gatan och min egen andhämtning. Det är som att jag springer bort från mina problem.
Och när jag kommer hem sen, stärker jag mitt tålamod med lite styrketräning, sträcker ut det med stretching, sliter bort det dåliga humöret som antagligen fanns där innan jag stack ut.
Det är precis som en norsk restart. Allt funkar felfritt igen.
Sen att det är världens bästa medicin mot fettma och finnar är ju ett underbart plus med, haha!

(bild: pilatesonfifth.wordpress.com)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0