Du måste finnas

Nej, du måste finnas, du måste, jag lever mitt liv genom dig.
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav.
Du måste finnas, du måste, hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting. Om du inte fanns

(sång börjar vid 1:05)
Helen Sjöholm. Den kvinnan alltså! Hon är min svenska idol , jag vill kunna sjunga som henne. Visseligen har hon övat hur mycket som helst i sitt liv, och jag kan komma dit, men det känns ganska omöjligt...
Låten är från musikalen Kristina från Duvemåla. Den här , och Guldet blev till sand, är väl de finaste sångerna från den musikalen. Gör det ju inte sämre att det är Sjöholm och Peter Jöback som sjunger de här sångerna. Underbara svenska sångare, ärligt!


Nu väntar kudden!

L O V E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Erica

och hennes tusen sätt att överleva.

RSS 2.0